مجازات راننده بدون گواهینامه

پلیس راهنمایی و رانندگی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار با اشاره به عواقب رانندگی بدون گواهینامه اظهار کرد: رانندگی بدون گواهینامه سبب توقیف وسیله نقلیه و معرفی راننده به مراجع قضائی می‌شود.

وی افزود: در صورتی که این اتفاق برای بار اول رخ دهد، حبس تعزیری تا ۲ ماه یا جزای نقدی یا هر ۲ مجازات برای راننده در نظر گرفته می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: در صورت تکرار این عمل، حبس ۲ تا ۶ ماهه از طرف مراجع قضائی برای راننده بدون گواهینامه صادر خواهد شد.

گفتنی است، صدور احکام مذکور از سوی مراجع قضائی برای رانندگان بدون گواهینامه به منظور حفظ ایمنی ترافیکی و جاده‌ای و در راستای حفظ امنیت جانی مردم است.

سرهنگ در این زمینه اظهار کرد: یکی از مواردی که شهروندان را به اشتباه می اندازد، رانندگی با گواهی نامه فاقد اعتبار و تاریخ گذشته است، در صورت که این اقدام طبق قانون تخلف رانندگی محسوب می شود.

وی با اشاره با اعمال جریمه ۲۵۰ هزار ریالی در عوض هر سال تاخیر در تعویض گواهینامه فاقد اعتبار قانونی، افزود: علاوه بر این رانندگی با گواهینامه فاقد اعتبار در صورت کنترل پلیس مشمول جرائم نقدی دیگری نیز خواهند شد.

رییس پلیس راهور افزود: شهروندان عزیز برای پیشگیری از هرگونه تخلف رانندگی در رابطه با گواهینامه، باید یک ماه قبل از اتمام اعتبار آن،به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و نسبت به تمدید اعتبار گواهینامه رانندگی خود اقدام کنند.

سرهنگ همچنین در رابطه با اعمال منع تردد در تعطیلات عید فطر، گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا و ابلاغیه وزارت کشور ، محدودیت های تردد از ساعت ۱۴ روز سه شنبه  ۲۱ اردیبشت ۱۴۰۰ الی ساعت ۱۲ روز شنبه ۲۵ همین ماه در سراسر استان و بین شهرها اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تردد خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی و خودروهای باری با پلاک شخصی منعی ندارد، اظهار داشت: جریمه تردد با پلاک غیر بومی در این ایام در شهرهای قرمز یک میلیون تومان ، و در شهرهای نارنجی و زرد ۵۰۰ هزار تومان و همچنین تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد با پلاک بومی ۲۰۰ هزار تومان است.

  نظرات