آزمون آیین نامه اصلی

نکات طلایی تجاری و بازرگانی
جهت اطلاع علاقمندان به تجارت و بازرگانی ، در ذیل اطلاعات بازرگانی و تجاری مورد نیاز برای فعالیتهای اقتصادی ارائه شده است .
اطلاعات کامل فعالیت با کارت بازرگانی : دریافت کارت بازرگانی دارای یک فرایند زمانی ۲۰ روز است . لیکن انچه در این رابطه بسیار مهم است ، کار با کارت بازرگانی است. زیرا فعالیت های وارداتی دارای مالیات زیادی است و افراد از این موضوع بی اطلاع هستند. البته فعالیت صادراتی از پرداخت مالیات معاف است .
کار ترخیص در گمرک : برای کار ترخیص در گمرک نیاز به کارت حق العمل کاری می باشد . این کارت طی ازمونی توسط گمرک هر سه سال یکبار به قبول شدگان در ازمون داده می شود . لیکن افراد بدون کارت بازرگانی نیز می توانند کار ترخیص را انجام دهند. برای این منظور افراد باید کارت بازرگانی گرفته و برای دیگران کار صادرات و واردات انجام دهند .
کار واردات کالا : واردات کالا می تواند توسط افراد حقیقی و شخصی نیز صورت گیرد و نیازی به تشکیل شرکت نمی باشد . شما باید کالایی را وارد نمایید که دارای سوداوری مناسبی باشد .

فعالیت صادراتی : صادرات همه کالاها مجاز است و افراد با دریافت کارت بازرگانی ( شخصی یا حقوقی ) می توانند کار صادرات را انجام دهند و نیازی به تشکیل شرکت نیست و انحصاری برای هیج گروه خاصی وجود ندارد .
ایجاد واحد تولیدی در بخش صنعت : شما چه بصورت شخصی و چه شرکتی می توانید یک واحد تولیدی را ایجاد نمایید . ایجاد واحد تولیدی می تولید در سه بخش کوچک ( بسته بندی خشکبار ) – متوسط ( ایجاد تولید اب معدنی ) و بزرگ ( خودروسازی – فولاد سازی و.. ( باشد . برای اخذ مجوز شما باید به اداره صنعت معدن و تجارت مراجعه نمایید .

ایجاد خود اشتغالی و کارآفرینی : ایجاد شغل برای خود و دیگران ، کارآفرینی گفته می شود . شما قبل از راه اندازی هر فعالیت اقتصادی باید اصول انرا فرا گیرید و بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید . دوره کارآفرینی می تواند کمک موثری را به شما ارائه نمایید .
صادرات زعفران: ایران یکی از بزرگترین صادر کنندگان زعفران در جهان است که تمامی کشورهای جهان خواهان ان هستند . عمده ترین بازارهای صادراتی زعفران عبارت است از امارات – اسپانیا – ترکیه – هندوستان و چین . علاقمندان برای شروع کار صادرات زعفران باید ابتدا اطلاعات صادراتی خود را افزایش دهند.
صادرات سنگ های ساختمانی ( مرمر – گرانیت و…) : ایران یکی از بزرگترین صادر کنندگان سنگ در کشورهای منطقه است . صادرات این محصول دارای سود مناسبی است . هرچه این محصول با کیفیت بالاتری تولید گردد قیمت و مشتریان ان بیشتر است.